FMF seminarji za učitelje RIN na OŠ in SŠ
Na tej spletni strani so informacije v povezavi s seminarji, ki smo jih za učitelje RIN v OŠ in SŠ
v šolskem letu 2023/24 pripravili na FMF.
V DELU !!!!!
V š.l. 2023/24 bomo predvidoma izvedli:
IZZIVI POUČEVANJA RAČUNALNIŠKIH VSEBIN V OŠ IN SŠ
Oblika: On-line, preko video konference.
Morda bomo eno ali dve vmesni srečanji izvedli tudi v živo, da se še bolje spoznamo.
Redna srečanja, predvidoma vsako prvo in tretjo sredo v mesecu od 19:30 - 21:00
(točen dogovor na prvem srečanju) v mesecu v obliki Webinarjev
Datum prvega srečanja: sreda, 4. 10. 2023 ob 19:30 - po Zoomu
Zoom:
https://uni-lj-si.zoom.us/j/94591171819?pwd=NUlMaitEczcvS3lia2xPaDR1bjd6dz09
Mnenja udeležencev prejšnjih IZZIVov
- veliko namigov kaj vključevati k nip ali oip. primeri dobre prakse. poučevanje blokovnega programiranja, ustvarjanje lastne pisave, uporaba različnih aplikacij...
- veliko praktičnih znanj in informacij drugih učiteljev.
- mnogo idej o uporabi metodologij in orodij. uporabila sem kar nekaj orodij pri delu
- mislim, da sem bil prisoten na vseh srečanjih. predstavitve so bile kvalitetne in kar nekaj je bilo takih, ki so me vzpodbudile k nadaljnjem raziskovanju in učenju in prenašanju znanja na učence.
- na seminarju sem spoznal različne pristope k poučevanju računalniških vsebin, ki sem jih in jih bom tudi v prihodnosti poskusil vključiti v svoje ure računalništva. predvsem so uporabni praktični primeri pouka, ki bodo izziv za prihodnje leto.
- veliko novih dobrih primerov prakse. nekaj novih idej
- seminar je bil uporaben za moje pedagoško delo, saj sem kot začetnica roid-a in poučevanja računalništva potrebovala ideje in pomoč pri sami izvedbi pedagoški ur. na seminarjih sem dopbila kar nekaj idej, ki sem jih uporabila pri mojem pouku.
- zelo velika uporabnost v razredu za poučevanje v osnovni šoli.
- edini kvaliteten seminar, pri katerem se pridružiš temam s tvojega področja, za ostale pa si ogledaš posnetke
- seminar je uporaben, ker so predavali večinoma kolegi iz prakse, tako, da lahko primerjamo svoje delo z njihovim. kar nekaj stvari bom lahko porabila, pri svojem delu.
- dovolj uporabno, predvsem pa vzbuja zanimanje in interes nekatere vsebine ponoviti, morda tudi nadgraditi.
- to je edini seminar, pri katerem lahko uporabim skoraj vse od predstavljenega. mogoče je časovno usklvčasih nemogoče, so pa tu posnetki, ki omogočajo sledenje. velikokrat si ogledam tudi kakšen posnetek iz seminarja 20/21.
Cilji:
- Spoznati novosti na področju poučevanja računalništva
- Gradnja učne skupnosti
- Spoznati, kako določene teme predstavijo druge kolegice in kolegi
- Izmenjava izkušenj, idej, vprašanj, dilem pri poučevanju RIN...
- Obnoviti znanje določenih tem
Urnik prvega srečanja:
- sreda, 4. 10. ob 19:30:
- Predstavitev seminarja in dogovor o obliki dela
- Izbira tem
- Nosilna tema: Nekaj zanimivih gradiv, strani, prijemov, ki sem jih spoznal med "počitnicami"
Vsebina:
Program bomo oblikoval glede na želje, potrebe in pripravljenost udeležencev za sodelovanje.
Nekaj možnih tem:
- Ne vem, kako učiti tole ... izmenjava namigov, idej ...
- Povezovanje RIN in ostalih predmetov - vključevanje tem iz RIN npr. v biologijo, matematiko, zgodovino ...
-
- UI zna samostojno pisati programe - zakaj potem učimo programiranje?
- Didaktični prijemi pri poučevanju programiranja
- Kako poučujem temo X - izkušnje iz prakse
- Računalniško razmišljanje na drugih področjih (matematika, zgodovina, likovna vzgoja ...)
- Novosti na področju didaktike poučevanja računalništva
- Sobe pobegov kot motivacijsko sredstvo tako pri ponavljanju kot spoznavanju nove snovi
- Uporaba Parsonsovih problemov pri pouku programiranja
- Uvod v objektno programiranje v Pythonu
- Zanimive podatkovne strukture
- Tekmovanje Bober
- Programiranje z delčki in prehod v Python
- Različna orodja za pripravo računalniških gradiv
- ...
Vse prijavljene vabimo, da pred prvim srečanjem razmislijo glede zanimivih tem, ki bi jih radi slišali in
tudi o tem, kaj bi sami iz svojih izkušenj lahko predstavili drugim.
-
Oblika: Na daljavo, preko sistema Zoom
Eno od srečanj naj bi v dogovoru z udeleženci poskusili
izvesti tudi v živo, da poudarimo gradnjo skupnosti (srečanje učiteljev)
Cilji:
- Spoznati uporabo slikovnih programskih jezikov pri poučevanju osnov programiranja.
- Predstavitev spletne storitve Sistem Pišek, ki omogoča samodejno preverjanje ustreznosti programov in izvedbo tekmovanj iz programiranja.
- Omogočanje diferenciacije in individualizacije pri pouku
- Predstavitev obširne zbirke nalog, primernih za različne stopnje znanja.
- Predstavitev tekmovanj v programiranju z delčki: https://tekmovanja.acm.si/?q=pisek
- Spoznati različne načine priprav na tekmovanje, ter pregled tekmovalnih gradiv
Predvideni urnik (se lahko prilagodi po dogovoru z udeleženci):
-
S PROGRAMIRANJEM V MATEMATIKO za SŠ
Oblika: Na daljavo, preko sistema Zoom
Eno od srečanj naj bi v dogovoru z udeleženci poskusili
izvesti tudi v živo, da poudarimo gradnjo skupnosti (srečanje učiteljev)
Vsebina:
- Računalniško mišljenje, matematika, programiranje
- Python in matematika - zgledi povezovanja
- Didaktični pristopi pri povezovanju matematike in programiranja
- Project Euler, metode Monte Carlo, ... - pregled gradiva
- Zasnova primernih učnih tem in gradiv in izmenjava mnenj glede uporabe v razredu
Predvideni urnik (se lahko prilagodi po dogovoru z udeleženci):
-
S PROGRAMIRANJEM V MATEMATIKO za OŠ
Oblika: Na daljavo, preko sistema Zoom
Eno od srečanj naj bi v dogovoru z udeleženci poskusili
izvesti tudi v živo, da poudarimo gradnjo skupnosti (srečanje učiteljev)
Vsebina:
- Računalniško mišljenje, matematika, programiranje
- Scratch. Python in matematika - zgledi povezovanja
- Didaktični pristopi pri povezovanju matematike in programiranja
- Projekt ScratchMath - pregled gradiva
- Reševanje nalog v projektu ScratchMath in izmenjava mnenj glede uporabe v razredu
Predvideni urnik (se lahko prilagodi po dogovoru z udeleženci):
-
OSNOVE UPORABE ZBIRKE NALOG Z AVTOMATSKIM PREVERJANJEM PRAVILNOSTI PRI POUKU PROGRAMIRANJA
Oblika: Na daljavo, preko sistema Zoom
Eno od srečanj naj bi v dogovoru z udeleženci poskusili
izvesti tudi v živo, da poudarimo gradnjo skupnosti (srečanje učiteljev)
Vsebina:
- Poučevanje osnov programiranja v programskem jeziku Python in s programiranjem z delčki
- Uporaba orodij za lažje delo učiteljev
- Uporaba sistemov Tomo in Pišek v učni praksi ter njuna uporaba
- Osnove kako prilagodimo sistema Tomo in Pišek lastni učni praksi(sestavljanjem lastnih zbirk nalog)
Predvideni urnik (se lahko prilagodi po dogovoru z udeleženci):
-
POUK PROGRAMIRANJA Z AVTOMATSKO VREDNOTENO ZBIRKO NALOG
Oblika: Na daljavo, preko sistema Zoom
Eno od srečanj naj bi v dogovoru z udeleženci poskusili
izvesti tudi v živo, da poudarimo gradnjo skupnosti (srečanje učiteljev)
Vsebina:
- Poučevanje programskega jezika Python s pomočjo napredne uporabe sistema Projekt Tomo
- Ustvarijo lastno zbirko nalog v sistemu Projekt Tomo
- Demonstracija uporabe analitičnih metod sistema Tomo in kako znjimi izboljšati učne prakse
Cilji:
- Predstavitev Projekta Tomo (https://www.projekt-tomo.si/)
- Spoznati nove pristope k poučevanju programiranja
- Obnova programerskega znanja
- Seznanjenje z novostmi Projekta Tomo(analitične metode)
Predvideni urnik (se lahko prilagodi po dogovoru z udeleženci):
Prijave in dodatne informacije
Prijava poteka preko KATIS. Prosimo, če se lahko prijavite čimprej!
Dodatne informacije glede vsebine: matija.lokar@fmf.uni-lj.si ali po telefonu (01) 4766-673
Dodatne informacije glede uradne prijave: katarina.nemanic@fmf.uni-lj.si ali po telefonu (01) 4766-519.