FMF seminarji za učitelje RIN na OŠ in SŠ

Na tej spletni strani so informacije v povezavi s seminarji, ki smo jih za učitelje RIN v OŠ in SŠ v šolskem letu 2024/25 pripravili na FMF.

Za druga leta glej tukaj.

Na seminar se prijavite preko KATIS.
V š.l. 2024/25 bomo predvidoma izvedli:

  1. IZZIVI POUČEVANJA RAČUNALNIŠKIH VSEBIN V OŠ IN SŠ

  2. Podrobneje

    ROK ZA PRIJAVO: Čimprej, najkasneje pa do 28. 9. 2024

    Oblika: On-line, preko video konference. Redna srečanja, predvidoma vsako prvo in tretjo sredo v mesecu od 19:30 - 21:30 ( v mesecu v obliki Webinarjev

    Datum prvega srečanja: sreda, 2. 10. 2024 ob 19:30 po ZOOMu
    ZOOM: https://uni-lj-si.zoom.us/j/94591171819?pwd=NUlMaitEczcvS3lia2xPaDR1bjd6dz09

    Mnenja udeležencev prejšnjih IZZIVov

    • veliko namigov kaj vključevati k nip ali oip. primeri dobre prakse. poučevanje blokovnega programiranja, ustvarjanje lastne pisave, uporaba različnih aplikacij...
    • veliko praktičnih znanj in informacij drugih učiteljev.
    • mnogo idej o uporabi metodologij in orodij. uporabila sem kar nekaj orodij pri delu
    • mislim, da sem bil prisoten na vseh srečanjih. predstavitve so bile kvalitetne in kar nekaj je bilo takih, ki so me vzpodbudile k nadaljnjem raziskovanju in učenju in prenašanju znanja na učence.
    • na seminarju sem spoznal različne pristope k poučevanju računalniških vsebin, ki sem jih in jih bom tudi v prihodnosti poskusil vključiti v svoje ure računalništva. predvsem so uporabni praktični primeri pouka, ki bodo izziv za prihodnje leto.
    • veliko novih dobrih primerov prakse. nekaj novih idej
    • seminar je bil uporaben za moje pedagoško delo, saj sem kot začetnica roid-a in poučevanja računalništva potrebovala ideje in pomoč pri sami izvedbi pedagoški ur. na seminarjih sem dopbila kar nekaj idej, ki sem jih uporabila pri mojem pouku.
    • zelo velika uporabnost v razredu za poučevanje v osnovni šoli.
    • edini kvaliteten seminar, pri katerem se pridružiš temam s tvojega področja, za ostale pa si ogledaš posnetke
    • seminar je uporaben, ker so predavali večinoma kolegi iz prakse, tako, da lahko primerjamo svoje delo z njihovim. kar nekaj stvari bom lahko porabila, pri svojem delu.
    • dovolj uporabno, predvsem pa vzbuja zanimanje in interes nekatere vsebine ponoviti, morda tudi nadgraditi.
    • to je edini seminar, pri katerem lahko uporabim skoraj vse od predstavljenega. mogoče je časovno usklvčasih nemogoče, so pa tu posnetki, ki omogočajo sledenje. velikokrat si ogledam tudi kakšen posnetek iz seminarja 20/21.


    Cilji:

    • Spoznati novosti na področju poučevanja računalništva
    • Gradnja učne skupnosti
    • Spoznati, kako določene teme predstavijo druge kolegice in kolegi
    • Izmenjava izkušenj, idej, vprašanj, dilem pri poučevanju RIN...
    • Obnoviti znanje določenih tem


    Vsebina:
    Program bomo oblikoval glede na želje, potrebe in pripravljenost udeležencev za sodelovanje. Nekaj možnih tem:
    Teme

    • Ne vem, kako učiti tole ... izmenjava namigov, idej ...
    • Povezovanje RIN in ostalih predmetov - vključevanje tem iz RIN npr. v biologijo, matematiko, zgodovino ...
    • UI zna samostojno pisati programe - zakaj potem učimo programiranje?
    • Didaktični prijemi pri poučevanju programiranja
    • Kako poučujem temo X - izkušnje iz prakse
    • Računalniško razmišljanje na drugih področjih (matematika, zgodovina, likovna vzgoja ...)
    • Novosti na področju didaktike poučevanja računalništva
    • Sobe pobegov kot motivacijsko sredstvo tako pri ponavljanju kot spoznavanju nove snovi
    • Uporaba Parsonsovih problemov pri pouku programiranja
    • Uvod v objektno programiranje v Pythonu
    • Zanimive podatkovne strukture
    • Tekmovanje Bober
    • Programiranje z delčki in prehod v Python
    • Različna orodja za pripravo računalniških gradiv
    • ...


    Vse prijavljene vabimo, da pred prvim srečanjem razmislijo glede zanimivih tem, ki bi jih radi slišali in tudi o tem, kaj bi sami iz svojih izkušenj lahko predstavili drugim.

    Predvideni urnik:

    • sreda 2. 10. 19:30 - 21:30 preko ZOOMa
    • sreda 16. 10. 19:30 - 21:30 preko ZOOMa
    • sreda 6. 11. 19:30 - 21:30 preko ZOOMa
    • sreda 20. 11. 19:30 - 21:30 preko ZOOMa
    • sreda 4. 12. 19:30 - 21:30 preko ZOOMa
    • sreda 18. 12. 19:30 - 21:30 preko ZOOMa
    • sreda 8. 1. 19:30 - 21:30 preko ZOOMa
    • sreda 22. 1. 19:30 - 21:30 preko ZOOMa
    • sreda 5. 2. 19:30 - 21:30 preko ZOOMa
    • sreda 5. 3. 19:30 - 21:30 preko ZOOMa
    • sreda 19. 3. 19:30 - 21:30 preko ZOOMa
    • sreda 2. 4. 19:30 - 21:30 preko ZOOMa


  3. PROGRAMIRANJE Z DELČKI - UPORABA SISTEMA PIŠEK

    Podrobneje

    ROK ZA PRIJAVO: Čimprej, najkasneje pa do 5. 10. 2024

    Oblika: Na daljavo, preko sistema Zoom
    predvideni datum prvega srečanja: torek, 15. 10. 2024 ob 16:00-19:30 po ZOOMu
    ZOOM: .... bo javljen prijavljenim

    Vsebina:

    • Kako poučevati prve korake v programiranje
    • Predstavitev jezikov za programiranje z delčki in sistema Pišek (Sistem Pišek)
    • Didaktični pristopi pri uporabi sistema Pišek
    • Povezovanje sistema Pišek in e-učbenika programiranja z delčki

    V sklopu tega seminarja si bomo med drugim tudi ogledali učno gradivo, ki je pripravljeno za projekt KO-DI-RAM in obsega tako različne učne poti (za popolne začetnike, začetnike, za srednješolce ...), rešitve in ideje nalog, predloge za dodatne aktivnosti ob posameznih nalogah. Prav tako je pripravljena simulacija tekmovanja za različne kategorije.


    Cilji:

    • Spoznati uporabo programskih jezikov z delčki pri poučevanju osnov programiranja.
    • Predstavitev spletne storitve Sistem Pišek, ki omogoča samodejno preverjanje ustreznosti napisanih programov.
    • Predstavitev obširne zbirke nalog, primernih za različne stopnje znanja.
    • Predstavitev tekmovanj v programiranju z delčki: https://tekmovanja.acm.si/?q=pisek


    Predvideni urnik:

    • torek, 15.10. (4h) 16.00 - 19:30 preko ZOOMa
    • torek, 22.10. (4h) 16.00 - 19:30 preko ZOOMa
    • samostojno delo na daljavo 4h
    • torek, 14.11. (4h) 16.00 - 19:30 preko ZOOMa
    • samostojno delo na daljavo 4h
    • torek, 28.11. (4h) 16:00 - 19:30 preko ZOOMa


  4. S PROGRAMIRANJEM V MATEMATIKO za SŠ

    Podrobneje

    ROK ZA PRIJAVO: Čimprej, najkasneje pa do 5. 10. 2024

    Oblika: Na daljavo, preko sistema Zoom
    predvideni datum prvega srečanja: četrtek, 17. 10. 2024 ob 17:00 po ZOOMu
    ZOOM: ... bo javljeno prijavljenim

    Vsebina:

    • Računalniško mišljenje, matematika, programiranje
    • Python in matematika - zgledi povezovanja
    • Didaktični pristopi pri povezovanju matematike in programiranja
    • Project Euler, metode Monte Carlo, ... - pregled gradiva
    • Zasnova primernih učnih tem in gradiv in izmenjava mnenj glede uporabe v razredu


    Cilji:

    • Spoznati, kako lahko kombiniramo učenje programiranja in učenje matematike - dvosmerno
    • Pokazati, kako lahko izvajamo interdisciplinarno poučevanje brez tega, da je posamezno vključeno področje "zapostavljeno"
    • Osvežiti strokovno znanje, tako s področja matematike kot tudi računalništva


    Predvideni urnik:

    • četrtek, 17.10. (4h) 17.00 - 20:30 preko ZOOMa
    • četrtek, 24.10. (4h) 17.00 - 20:30 preko ZOOMa
    • samostojno delo na daljavo 4h
    • četrtek, 14.11. (4h) 17.00 - 20:30 preko ZOOMa
    • samostojno delo na daljavo 4h
    • četrtek, 28.11. (4h) 17.00 - 20:30 preko ZOOMa


  5. S PROGRAMIRANJEM V MATEMATIKO za OŠ

    Podrobneje

    ROK ZA PRIJAVO: Čimprej, najkasneje pa do 9.1.2025

    Oblika: Na daljavo, preko sistema Zoom
    predvideni datum prvega srečanja: četrtek, 9. 1. 2025 ob 17:00 po ZOOMu
    ZOOM: ... bo javljeno prijavljenim ...

    Vsebina:

    • Računalniško mišljenje, matematika, programiranje
    • Scratch. Python in matematika - zgledi povezovanja
    • Didaktični pristopi pri povezovanju matematike in programiranja
    • Projekt ScratchMath - pregled gradiva
    • Reševanje nalog v projektu ScratchMath in izmenjava mnenj glede uporabe v razredu


    Cilji:

    • Spoznati, kako lahko kombiniramo učenje programiranja in učenje matematike - dvosmerno
    • Predstavitev različnih gradiv, med drugim tudi projekt ScratchMath
    • Pokazati, kako lahko izvajamo interdisciplinarno poučevanje brez tega, da je posamezno vključeno področje "zapostavljeno"


    Predvideni urnik:

    • četrtek, 11.1. (4h) 16.00 - 19:30 preko ZOOMa
    • četrtek, 9.1. (4h) 17.00 - 20:30 preko ZOOMa
    • četrtek, 16.1. (4h) 17.00 - 20:30 preko ZOOMa
    • samostojno delo na daljavo 4h
    • četrtek, 6.2. (4h) 17.00 - 20:30 preko ZOOMa
    • samostojno delo na daljavo 4h
    • četrtek, 13.2. (4h) 17.00 - 20:30 preko ZOOMa


Prijave in dodatne informacije

Prijava poteka preko KATIS.
Dodatne informacije glede vsebine: matija.lokar@fmf.uni-lj.si ali po telefonu (01) 4766-673
Dodatne informacije glede uradne prijave: katarina.nemanic@fmf.uni-lj.si ali po telefonu (01) 4766-519.