1 00:00:03,630 --> 00:00:08,350 Ekipa Scratcha iz MIT Media Lab-a se je ukvarjala z novo generacijo Scratcha, 2 00:00:08,350 --> 00:00:10,339 Scratch 2.0 3 00:00:10,339 --> 00:00:14,449 Nas cilj je vzpodbuditi kreativnost in sodelovanje s Scratchem, tako da lahko 4 00:00:14,449 --> 00:00:18,429 ustvarjate nove tipe projektov, delate skupaj na povsem nov nacin -- in se medtem naucite novih stvari. 5 00:00:18,429 --> 00:00:22,960 Pa preizkusimo nekaj novosti v Scratchu 2.0. 6 00:00:22,960 --> 00:00:24,220 Nova domaca stran 7 00:00:24,220 --> 00:00:27,499 vam omogoca, da sledite drugim in tako izveste kaj so v zadnjem casu poceli na Scratchu, 8 00:00:27,499 --> 00:00:30,749 lahko pa tudi preletite vrsto projektov in vidite se mnogo vec. 9 00:00:30,749 --> 00:00:34,629 Na novi strani projekta lahko pozenete projekt, ga dodate med priljubljene, ga vseckate 10 00:00:34,629 --> 00:00:36,660 in komentirate. 11 00:00:36,660 --> 00:00:38,690 Sedaj pa lahko naredite se mnogo vec. 12 00:00:38,690 --> 00:00:43,710 V Scratchu 2.0, lahko "pokukate v ozadje", da vidite, kako je projekt nastal -- 13 00:00:43,710 --> 00:00:45,700 lahko pa tudi eksperimentirate s programsko kodo. 14 00:00:45,700 --> 00:00:50,080 Vgrajen je nov slikarski urejevalnik, ki uporablja vektorsko grafiko, tako da se lahko slika 15 00:00:50,080 --> 00:00:53,590 prilagaja razlicnim velikostim, pri tem pa ne postane meglena. 16 00:00:53,590 --> 00:00:57,570 Scratch 2.0 mi omogoca, da na dnu zaslona odprem shrambo, 17 00:00:57,570 --> 00:00:59,010 vanjo povlecem videz, 18 00:00:59,010 --> 00:01:02,820 grem na drug projekt in ta videz povlecem v nov projekt. 19 00:01:02,820 --> 00:01:05,059 Predelave so popolnoma preproste. 20 00:01:05,059 --> 00:01:09,370 V shrambo lahko povlecem celo skripte, zvoke in figure. 21 00:01:09,370 --> 00:01:13,150 Ta projekt predstavi se eno novo posebnost Scratcha 2.0 -- 22 00:01:13,150 --> 00:01:18,110 ustvarite lahko svoje lastne programske bloke. Tu sem ustvarila skakalni blok. 23 00:01:18,110 --> 00:01:21,500 Vsakic, ko kliknem "skoci", figura skoci. 24 00:01:21,500 --> 00:01:25,750 V Scratch 2.0 se lahko na svoji profilni strani predstavim ostalim 25 00:01:25,750 --> 00:01:27,260 iz Scratch skupnosti. 26 00:01:27,260 --> 00:01:30,890 Ljudem lahko porocam o svojih projektih in jim povem kaj o sebi 27 00:01:30,890 --> 00:01:31,980 in s cim se trenutno ukvarjam. 28 00:01:31,980 --> 00:01:35,440 Ostali lahko vidijo mojo zbirko projektov, moje priljubljene projekte 29 00:01:35,440 --> 00:01:36,450 moje galerije, 30 00:01:36,450 --> 00:01:38,570 ostale Scratcherje, ki jim sledim 31 00:01:38,570 --> 00:01:40,220 in kdo sledi meni. 32 00:01:40,220 --> 00:01:43,930 Na voljo pa je tudi mesto, kjer mi lahko ostali napisejo komentar. 33 00:01:43,930 --> 00:01:46,909 Oglejmo si novo lastnost Scratcha 2.0 -- 34 00:01:46,909 --> 00:01:48,140 podatke v oblaku. 35 00:01:48,140 --> 00:01:51,230 Sedaj lahko shranite spremenljivke in sezname na spletu 36 00:01:51,230 --> 00:01:52,009 in vsi lahko dostopajo do istih podatkov. 37 00:01:52,009 --> 00:01:55,780 To je spletna anketa, kjer lahko vsakdo glasuje 38 00:01:55,780 --> 00:02:00,890 za svojo najljubso Scratch figuro, rezultati pa so shranjeni na spletu. Podatki v oblaku se lahko uporabljajo 39 00:02:00,890 --> 00:02:03,500 tudi za seznam najboljsih igralcev v igri. 40 00:02:03,500 --> 00:02:07,700 Z novimi spremenljivkami v oblaku lahko hranite zgodovino rezultatov za vsakogar, 41 00:02:07,700 --> 00:02:09,539 ki je kdaj igral igro. 42 00:02:09,539 --> 00:02:12,379 se en pomemben dodatek v Scratchu 2.0 je kloniranje. 43 00:02:12,379 --> 00:02:15,819 To pomeni, da lahko ustvarite kopije figur znotraj skripte. 44 00:02:15,819 --> 00:02:18,459 ce pogledam notri, imamo eno samo figuro, 45 00:02:18,459 --> 00:02:23,179 a se znova in znova kopira, ko pritisnem na tipko za presledek. 46 00:02:23,179 --> 00:02:24,709 Ena zadnjih pridobitev 47 00:02:24,709 --> 00:02:29,249 Scratcha 2.0, pa je uporaba spletne kamere, ki jo lahko uporabite za zaznavo gibanja telesa 48 00:02:29,249 --> 00:02:32,049 -- nekaj podobnega kot je Microsoft Kinect. 49 00:02:32,049 --> 00:02:35,019 Tu imamo projekt, kjer lahko pokamo balone na zaslonu 50 00:02:35,019 --> 00:02:37,369 samo s premikanjem rok. 51 00:02:37,369 --> 00:02:40,489 Vsi iz ekipe Scratch se ze veselimo, da vidimo, kaj Scratcherji po svetu 52 00:02:40,489 --> 00:02:44,099 delajo s Scratchem 2.0. Komaj ze cakamo, da vidimo, kaj bos ustvaril ti.